The University of Linguistics and Technology in Przasnysz and its Branch in Świecie consistently strive to improve the quality of education, so that its graduates are competent and creative people and meet the expectations of the changing labour market. The most important objective of the Quality Policy is not only to meet the current requirements and expectations set by students and employers, but also to meet their future needs and aspirations. The university is constantly adapting its offer and curriculum to the changes taking place on the market. The Quality Policy is implemented on the basis of the implemented Internal Quality System of Education, whose mission is to continuously improve the quality of education at the University and to fulfil its statutory tasks.
- Results of a survey conducted at the University of Linguistics and Technology in Przasnysz – Faculty of Philology in Świecie in the academic year 2022/2023 concerning:
- Evaluations of academic teachers
- Assessment of the quality of education by students
- Teachers’ assessment of the quality of education
- Evaluation of the work of the Dean’s Office
- Report on the survey and observation of student internships
- Report on the assessment of individual student work
- External stakeholder survey report
- Graduate Career Monitoring Survey Report
Results of a survey conducted at the University of Linguistics and Technology in Przasnysz – Faculty of Philology in Świecie in the academic year 2021/2022 concerning:
- Evaluations of academic teachers
- Assessment of the quality of education by students
- Teachers’ assessment of the quality of education
- Student Internship Evaluation Report
- External stakeholder survey report
Results of a survey conducted at the University of Linguistics and Technology in Przasnysz – Faculty of Philology in Świecie in the academic year 2020/2021 concerning:
- Assessment of the quality of education made by students (attached)
- Teachers’ assessment of the quality of education (attached)
- Student Internship Evaluation Report (attached)
Composition of the University Commission for the Quality of Education: in the academic year 2023/2024:
Chairman – E. Gołębiowska, M.A.
Members:
- Waliński, PhD, DSc,
- dr v. jaśkiewicz,
- Wysocki, M.A.,
- Stanowski, M.A.,
- Niesiobęcka, M.A.,
- Sosnowski – student of Management,
- Nadrowska – student of Civil Engineering,
- Jeznach – student of Philology,
- Makowski – stakeholder,
- Radomski – stakeholder,
- D. Ziemba – stakeholder
Faculty Education Quality Assessment Report – 2022/2023
Report on the assessment of the quality of education at the Faculty – 2021/2022
Report on the assessment of the quality of education at the Faculty – 2020/2021 (attached)
Schedule of activities in the field of improvement of WSZJK at ULT in Świecie in the academic year 2023/2024
Lp. | Działanie | Forma realizacji | Termin realizacji | Odpowiedzialni |
1. | Przeprowadzenie oceny przedmiotowych i kierunkowych efektów uczenia się (sprawozdanie z realizacji zajęć) | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | III 2024
VI 2024 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
2. | Przeprowadzenie oceny za pomocą arkuszy hospitacji zajęć | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Dziekani |
3. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny wypełniania obowiązków dydaktycznych przez prowadzących zajęcia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2024
VI 2024 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
4. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny jakości kształcenia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Iwona Niesiobęcka |
5. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet dotyczących przebiegu praktyk studenckich | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2024
VI 2024 |
Iwona Niesiobęcka
Mariusz Wysocki Zenon Szczepankowski Ewelina Gołębiowska Krzysztof Żurawski |
6. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających indywidualną pracę studenta niezbędną do osiągnięcia efektów uczenia się przewidywanych dla danego programu studiów; | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
7. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających pracę dziekanatu | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
8. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet monitorowania kariery zawodowej absolwentów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI-IX 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
9. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiety służących pozyskaniu danych do analizy SWOT | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
10. | Ankieta interesariuszy zewnętrznych dotycząca programów studiów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Komisja ds. Jakości kształcenia |
11. | Cykliczne spotkania władz Uczelni ze studentami bez udziału nauczycieli | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
12. | Cykliczne spotkania nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku studiów w celu oceny osiągania zakładanych efektów uczenia się | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
13. | Opinie komisji programowych w kształtowaniu koncepcji kształcenia na danym kierunku studiów | protokół i sprawozdanie zawierające wnioski i opinie | Zadanie ciągłe | dziekani |
14. | Monitorowanie egzaminów dyplomowych poprzez obecność interesariuszy zewnętrznych na egzaminach dyplomowych (władz Uczelni lub osób delegowanych przez rektora) | udział interesariuszy zewnętrznych w egzaminach dyplomowych | VI-IX 2024 | Rektor, dziekani |
15. | Przeprowadzenie weryfikacji antyplagiatowej prac dyplomowych w JSA na studiach, których program przewiduje złożenie pracy dyplomowej | sporządzenie sprawozdania lub protokołu | VI-IX 2024 | promotorzy prac dyplomowych |
16. | Przygotowanie raportu oceny jakości kształcenia w ULT za rok akademicki 2023/2024 | opracowanie raportu | IX 2024 | Komisja ds. Jakości Kształcenia |
The quality of education at the University of Linguistics and Technology in Przasnysz and the Branch in Świecie was assessed with the use of tools for assessing the quality of education approved by the Rector’s ordinance, in accordance with the schedule of activities adopted at the University.
Templates of education quality assessment tools in force from the academic year 2022/2023:
- Didactic Activity Observation Sheet;
- Questionnaire assessing the fulfilment of teaching duties by the teacher;
- A questionnaire assessing the student’s individual work necessary to achieve the learning outcomes envisaged for a given study programme;
- Ankieta oceny pracy dziekanatu;
- Ankieta monitorująca karierę zawodową absolwentów;
- Ankieta dla studentów służąca pozyskaniu danych do analizy SWOT;
- Ankieta dla studenta dotycząca przebiegu praktyk studenckich;
- Ankieta dla pracodawcy dotycząca przebiegu praktyk studenckich;
- Ankieta oceny jakości kształcenia dokonana przez studenta;
- Ankieta oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela;