Uczelnia Lingwistyczno-Techniczna w Przasnyszu oraz jej Filia w Świeciu konsekwentnie dąży do doskonalenia jakości kształcenia, tak aby jej absolwenci byli ludźmi kompetentnymi i kreatywnymi oraz spełniali oczekiwania zmieniającego się rynku pracy. Najważniejszym celem Polityki Jakości jest spełnianie nie tylko aktualnych wymagań i oczekiwań stawianych przez studentów i pracodawców, ale także wychodzenie naprzeciw ich przyszłym potrzebom i aspiracjom. Uczelnia stale dostosowuje swoją ofertę i program kształcenia do zmian zachodzących na rynku. Polityka Jakości realizowana jest w oparciu o wdrożony Wewnętrzny System Jakości Kształcenia, którego misją jest ciągłe doskonalenie jakości kształcenia w Uczelni oraz wypełnianie statutowych zadań.
Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu – Wydziału Filologicznego w Świeciu w roku akademickim 2022/2023 dotyczące:
- Oceny nauczycieli akademickich
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez studentów
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez nauczycieli
- Ocena pracy dziekanatu
- Raport z ankietyzacji i hospitacji praktyk studenckich
- Raport z oceny indywidualnej pracy studenta
- Raport z ankiety skierowanej do interesariuszy zewnętrznych
- Raport z ankiety monitorującej karierę zawodową absolwentów
Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu – Wydziału Filologicznego w Świeciu w roku akademickim 2021/2022 dotyczące:
- Oceny nauczycieli akademickich
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez studentów
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez nauczycieli
- Raport ewaluacji praktyk studenckich
- Raport z ankiety skierowanej do interesariuszy zewnętrznych
Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu – Wydziału Filologicznego w Świeciu w roku akademickim 2020/2021 dotyczące:
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez studentów (w załączeniu)
- Oceny jakości kształcenia dokonanej przez nauczycieli (w załączeniu)
- Raport z ewaluacji praktyk studenckich (w załączeniu)
Skład osobowy Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia: w roku akademickim 2023/2024:
Przewodniczący – mgr E. Gołębiowska
Członkowie:
dr hab. J. Waliński,
dr V. Jaśkiewicz,
mgr M. Wysocki,
mgr M. Stanowski,
mgr I. Niesiobęcka,
M. Sosnowski- student kierunku Zarządzanie,
B. Nadrowska – student kierunku Budownictwo,
S. Jeznach – student kierunku Filologia,
Z. Makowski – interesariusz,
A. Radomski – interesariusz,
D. Ziemba – interesariusz
Raport oceny jakości kształcenia na Wydziale – 2022/2023
Raport oceny jakości kształcenia na Wydziale – 2021/2022
Raport oceny jakości kształcenia na Wydziale – 2020/2021 (w załączeniu)
Harmonogram działań w zakresie doskonalenia WSZJK w ULT w Świeciu w roku akademickim 2023/2024
Lp. | Działanie | Forma realizacji | Termin realizacji | Odpowiedzialni |
1. | Przeprowadzenie oceny przedmiotowych i kierunkowych efektów uczenia się (sprawozdanie z realizacji zajęć) | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | III 2024
VI 2024 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
2. | Przeprowadzenie oceny za pomocą arkuszy hospitacji zajęć | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Dziekani |
3. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny wypełniania obowiązków dydaktycznych przez prowadzących zajęcia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2024
VI 2024 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
4. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny jakości kształcenia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Iwona Niesiobęcka |
5. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet dotyczących przebiegu praktyk studenckich | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2024
VI 2024 |
Iwona Niesiobęcka
Mariusz Wysocki Zenon Szczepankowski Ewelina Gołębiowska Krzysztof Żurawski |
6. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających indywidualną pracę studenta niezbędną do osiągnięcia efektów uczenia się przewidywanych dla danego programu studiów; | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
7. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających pracę dziekanatu | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
8. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet monitorowania kariery zawodowej absolwentów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI-IX 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
9. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiety służących pozyskaniu danych do analizy SWOT | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2024 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
10. | Ankieta interesariuszy zewnętrznych dotycząca programów studiów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Komisja ds. Jakości kształcenia |
11. | Cykliczne spotkania władz Uczelni ze studentami bez udziału nauczycieli | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
12. | Cykliczne spotkania nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku studiów w celu oceny osiągania zakładanych efektów uczenia się | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
13. | Opinie komisji programowych w kształtowaniu koncepcji kształcenia na danym kierunku studiów | protokół i sprawozdanie zawierające wnioski i opinie | Zadanie ciągłe | dziekani |
14. | Monitorowanie egzaminów dyplomowych poprzez obecność interesariuszy zewnętrznych na egzaminach dyplomowych (władz Uczelni lub osób delegowanych przez rektora) | udział interesariuszy zewnętrznych w egzaminach dyplomowych | VI-IX 2024 | Rektor, dziekani |
15. | Przeprowadzenie weryfikacji antyplagiatowej prac dyplomowych w JSA na studiach, których program przewiduje złożenie pracy dyplomowej | sporządzenie sprawozdania lub protokołu | VI-IX 2024 | promotorzy prac dyplomowych |
16. | Przygotowanie raportu oceny jakości kształcenia w ULT za rok akademicki 2023/2024 | opracowanie raportu | IX 2024 | Komisja ds. Jakości Kształcenia |
Jakość kształcenia w Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Przasnyszu oraz Filii w Świeciu oceniana była przy wykorzystaniu narzędzi oceny jakości kształcenia zatwierdzonych zarządzeniem Rektora, zgodnie z przyjętym na Uczelni harmonogramem działań.
Wzory narzędzi oceny jakości kształcenia obowiązujących od roku akademickiego 2022/2023:
- Arkusz hospitacji zajęć dydaktycznych;
- Ankieta oceny wypełniania obowiązków dydaktycznych przez prowadzącego zajęcia dydaktyczne;
- Ankieta oceniająca indywidualną pracę studenta niezbędną do osiągnięcia efektów uczenia się przewidywanych dla danego programu studiów;
- Ankieta oceny pracy dziekanatu;
- Ankieta monitorująca karierę zawodową absolwentów;
- Ankieta dla studentów służąca pozyskaniu danych do analizy SWOT;
- Ankieta dla studenta dotycząca przebiegu praktyk studenckich;
- Ankieta dla pracodawcy dotycząca przebiegu praktyk studenckich;
- Ankieta oceny jakości kształcenia dokonana przez studenta;
- Ankieta oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela;
- Sprawozdanie z realizacji zajęć.